O wyborze danego typu kauczuku do pewnego rodzaju produkcji decydują czasem uboczne czynniki. Na przykład w niektórych krajach do produkcji opon zastosowano kauczuk syntetyczny GR-S, chociaż materiał ten pod żadnym względem nie jest odpowiedni do tego celu. Zastosowano go wówczas, gdy brak było kauczuku naturalnego, a materiał ten był najwygodniejszy do produkcji na dużą skalę. Podobnie do produkcji opon stosowano Bunę S; Perbunan stosowano jedynie tam, gdzie materiał musiał posiadać dużą odporność na pęcznienie. Buna S jest tańsza w produkcji i posiada lepszą przyczepność niż Perbunan, chociaż nie dorównuje pod tym względem kauczukowi naturalnemu. Ze względu na to, że poszczególne części opony muszą być wykonane z materiałów o różnych własnościach, na karkassę używamy kauczuku naturalnego, bieżnik zaś opony wykonuje się z Buny S. Obie te części mogą być scalane konfekcjonowane bezpośrednio, co nie jest możliwe przy zastosowaniu kauczuku i Perbunann. Tell brak zdolności scalania się jest wielką wadą, jeśli chodzi o zastosowanie podobnych materiałów do produkcji opon, co wykazują prawie wszystkie kauczuki syntetyczne, z wyjątkiem Neoprenu. [przypisy: bacutil , ekonaft radom , castorama opole ]
Powiązane tematy z artykułem: bacutil castorama opole ekonaft radom