MOSTY Dotychczas wykonano w konstrukcji aluminiowej kładki dla pieszych, mosty drogowe i kolejowe o belkach głównych pełnościennych lub kratowych, ,w przeważnej części nitowane. Przy wzrastającej rozpiętości belki głównej koszt mostu aluminiowego maleje w stosunku do mostu stalowego. Jeśli stosunek ciężaru własnego konstrukcji mostu aluminiowego G8 i stalowego G; jest odwrotny do stosunku kosztów C jednostkowych wbudowanej konstrukcji, tj. jeśli 0 = = s . wówczas koszty mostów wykonanych z obu materiałów są jednakowe. Rozpiętość mostu, przy której koszt konstrukcji aluminiowej równy jest kosztowi konstrukcji stalowej Wpływ obciążenia zmiennego na konstrukcję mostową nie jest dotychczas całkowicie wyjaśniony; zazwyczaj zadowalamy się w praktyce inżynierskiej określeniem tego wpływu przez dobór odpowiedniego współczynnika dynamicznego ip, Wobec braku odpowiedniej liczby doświadczeń można przyjąć dla belek aluminiowych te same wartości współczynnika dynamicznego co dla stali. Pomosty mostów powinny być jak najlżejsze. Warunek ten spełniają w mostach drogowych blachy aluminiowe, tworzące z systemem żeberek podłużnych oraz poprzecznic płytę ortotropową. Na płycie aluminiowej można wykonać powłokę asfaltową. Mniej wskazane są natomiast płyty żelbetowe, oparte na dźwigarach aluminiowych. [więcej w: castorama lustra, mrówka prudnik, castorama lustra mikołajki ]
Powiązane tematy z artykułem: castorama lustra krakman mrówka prudnik