Instalacja w Pawilonie Centralnym Giardini na Biennale w Wenecji w 2014 r.
W reżyserii OMA / AMO.
Zdjęcie dzięki uprzejmości OMA Poniższy wywiad z Reinier De Graaf został po raz pierwszy opublikowany przez Volume Magazine w 48 numerze The Research Turn.
Możesz przeczytać Redakcję tego numeru, Research Horizons, tutaj.
Praktyka architektoniczna wymaga pewnego stopnia intymności i wglądu w złożone zestawy sił.
Podczas budowania jest chleb i masło architektury, nie zawsze jest to najlepszy format do złożenia oświadczenia.
Czasami nie jest to nawet najbardziej odpowiedni język, aby odpowiedzieć na krótką wiadomość.
Tom rozmawiał z Reinierem de Graafem z OMA / AMO o tym, w jaki sposób badania i media mogą stać się statkiem dla celów politycznych.
Tom: Nadzorowałeś pracę AMO od 2002 roku.
Czy możesz opisać naturę AMO w OMA.
Jak to działa.
Reinier de Graaf Na początek, interesujące wydaje mi się, że ten wywiad odbywa się w kontekście badań, ponieważ nie jestem pewien, czy prowadzimy badania, czy to, co robimy, kwalifikuje się jako badania.
Nie sądzę, że tak jest.
Jako biuro architektoniczne, które skupia się na budowaniu, każdy projekt, który nie jest kontynuowany aż do końca, traktowany jest jako przerwany wysiłek lub porażka.
Wysiłki te mogą być bardzo produktywne w generowaniu określonego rodzaju wiedzy, którą można uzyskać jedynie poprzez wykonanie projektu.
Jednak jeśli nie będziecie mogli autonomizować tej wiedzy, nigdy nie będziecie mogli jej wykorzystać.
Tak więc AMO rozpoczęło się, ponieważ chcieliśmy znaleźć sposób, aby przede wszystkim autonomizować tę wiedzę i zobaczyć, czy ta wiedza może ujrzeć światło dzienne w formie innej niż budynek.
Aby nadać wymiarowi intelektualnemu biura wymiar ekonomiczny było bardzo ważnym czynnikiem.
Wracając, mieliśmy ten Stichting Groszstadt w Holandii, który był organizacją non-profit, która celowo kultywowała intelektualny wymiar architektury prawie wyłącznie poprzez finansowanie sektora publicznego.
Te subsydia zaschły w latach 90.
i na lata 2000.
w kontekście gospodarki rynkowej.
Wiedzieliśmy więc, że będziemy musieli sami walczyć o to, abyśmy musieli odpowiednio promować naszą wiedzę jako podmiot gospodarczy, aby stale finansować ten wymiar biura.
Każdy projekt stał się dla siebie swego rodzaju ciągłym zbiorem funduszy.
Po drugie, wielu klientów przyszło do nas, szczególnie na przełomie tysiącleci, z pytaniami, a nie z briefami dla budynku.
Nawet jeśli przyszedł z krótką informacją na temat budynku, niekoniecznie budynek był odpowiedzią na ich problemy.
Jak w przypadku projektu Universal Studios.
RdG Right.
Podobnie jak Universal Studios, jak Prada, jak Schiphol.
Kiedy już porozmawiasz z nimi, zdajesz sobie sprawę, że budynek jest w dużej mierze objawem leczenia większych problemów.
Jednak jako architekt zawsze masz ukrytą motywację do polecania budynku, ponieważ rekomendowanie budynku jest dobre dla Twojej firmy.
Większość motywów jest banalna.
Oznacza to, że wszystkie twoje porady są zawsze zaciemnione przez ukryty motyw, a zatem nigdy nie są czyste, nigdy w pełni szczere.
Interesujące jest to, że w pewnym sensie udało nam się wyeliminować ukryty motyw jako architektów.
To nie znaczy, że nasze badania są wolne od ukrytych motywów.
Myślę, że tam gdzie różnica.
Badań.
Wchodzi.
Gdzie właściwy naukowiec wchodzi do badań może z hipotezą, czasem bez, i idą tam, dokąd prowadzą badania, nasze badania są nadal pod wieloma względami retorycznym narzędziem do uzasadniania przeczuć.
Pierwszą formą naszych badań jest po prostu praktyka architektury na całym świecie.
To pozwala nam funkcjonować jako termometry sejsmografów nastroju, które prowadzą do konkretnych myśli, które następnie pogłębiamy dzięki.
Badaniom ..
Ale badania często podążają za uczuciami, podczas gdy myślę, że gdybyś był w 100% czysty o badaniach, uczucia podążałyby za badaniami.
W tym sensie jest coś celowo nienaukowego w tym, co robimy.
Ikonografia Europy.
Zdjęcie dzięki uprzejmości Tom Czy w historii AMO był punkt, w którym.
Badania.
Podjęte projekty zostały zainicjowane samodzielnie.
RdG Nie, nie sądzę.
W poszczególnych przypadkach było tak, że daliśmy skręty poszczególnym prowizjom, dzięki czemu zmieniliśmy produkt.
Na przykład ta flaga europejska i wszystkie elementy ikonografii z projektu europejskiego; przyszli do nas, myśląc, że zrobimy plan główny Brukseli.
To był oficjalny tytuł ćwiczenia: Bruksela, stolica Europy .
Jestem pewna, że przyszli i spodziewali się, że spojrzymy na Dzielnicę Europejską, że zrobimy coś takiego, jak zaproponujemy jakiś wielki remont lub wielką zmianę tkanki miejskiej.
I oczywiście zrobiliśmy coś zupełnie innego.
Powiedzieliśmy, że jest to z natury problematyczne, jeśli to zrobicie, ponieważ większość stolic to stolice państw.
Bruksela jest stolicą kraju, ale w tym charakterze jest stolicą systemu politycznego, który yo
[podobne: gelatiamo szczecin, krakman, ]
Powiązane tematy z artykułem: gelatiamo szczecin krakman lukdom